Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بذر شاهي بذر شاهي

گل و گیاه ظرافت

شاهي

شاهي

گياه شاهي يكي از سبزي‌هايي است كه نسبت به شرايط محيطي و جنس خاك توقع چنداني ندارد. در هر نوع خاكي مي‌رويد و چون به رطوبت زيادي نياز دارد، زمين‌هاي قوي، نم‌دار، رسي و شني مناسب‌تر است.

روش كاشت در گلدان

بذر شاهي، خاك استاندارد (كمپوست پيشنهاد مي‌شود)، گلدان مناسب، دستكش، آبپاش كوچك، بيلچه و الك تنها ابزارهاي كاشت سبزي شاهي در آپارتمان هستند. ابتدا بذرها را براي مدت ۱۰ ساعت و حداكثر ۳ روز خيس مي‌كنيم. آبياري زياد باعث مي‌شود هوا به بذر شاهي نرسد و خفه شوند و جوانه‌زني صورت نگيرد.

روش كاشت در باغچه و زمين

براي كاشت شاهي بهتر است ابتدا مقداري خاك‌برگ يا كمپوست يا كود حيواني بر روي باغچه ريخته و با بيلچه خاك را زيرورو مي‌كنيم و سپس خاك را نرم و تخت و يكدست مي‌كنيم. بذرها را به‌صورت دست پاش و يكنواخت در محل موردنظر ريخته و سپس با شن كش يا چنگال خاك را با آرامي زيرورو مي‌كنيم تا بذرها به زير خاك بروند. سپس به‌آرامي اقدام به آبياري مي‌كنيم به‌صورتي كه آب بذرها را جابجا نكند و با خود نبرد. تا قبل از سبز شدن باغچه بهتر است هر روز يا روزي دو بار باغچه را آبياري كنيم.

براي برداشت سبزي به‌خصوص در اولين برداشت‌ها بهتر است از قيچي استفاده كنيم زيرا بذرها زياد در عمق قرار نداشته و ريشه قوي نداشته درنتيجه ممكن است از خاك دربيايند. براي برداشت سبزي‌ها را نبايد از ريشه دربياوريم بلكه تنها نوك آن را جدا كنيم و مصرف كنيم. بعد از گذشت چند روز از برداشت سبزي شاهي، مجدد مي‌توانيم آن را برداشت كنيم و سبزي‌ها دوباره سبز مي‌شوند.

خواص

از خواص شاهي اين كه به‌عنوان غذا و دارو نيز مصرف مي‌شود. شاهي اثر ضدآسكوربوت قوي داشته، همچنين اشتهاآور، مدر و تصفيه‌كننده خون است. شاهي حاوي مقدار قابل ملاحظه‌اي ويتامين A و روغن‌هاي فرار است. به همين دليل براي مخاط دستگاه تنفسي و درنتيجه مبتلايان به آسم فوق‌العاده مفيد بوده و مانند خيلي از سبزي جات گروه چليپاييان مانند كلم، كلم بروكلي و كلم پيچ داراي گلوكوزيدها است.

براي خريد بذر شاهي و ساير سبزي جات به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

1- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

2- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

3- تماس با شماره موبايل: 09135555833


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/5/23 ساعت: ۱۳ توسط:zerafatcom :